NL | FR | EN |

La Maison Palmier
- Abidjan, Ivoorkust

  • Oracle Hospitality OPERA PMS
  • Oracle MICROS Simphony POS
  • Oracle Hospitality Materials Control

Over La Maison Palmier

La Maison Palmier is het eerste West- Afrikaanse boutique hotel aangesloten bij Design Hotels. Het hotel ligt nabij II Plateaux, Cocody en heeft alles in huis voor een bijzonder verblijf. Het eigentijdse, elegante interieur in combinatie met persoonlijke service en aandacht is dé garantie voor een ultieme gastbeleving.

‘Wij vinden het belangrijk dat onze gasten zich bij ons thuis voelen’, vertelt Nathalie Diouf, algemeen directeur van La Maison Palmier. ‘Wij bieden een 5-sterren ervaring in een comfortabele en serene setting. De met aandacht gemaakte meubels en gekozen materialen uit de regio, geven het hotel een persoonlijk tintje. In het restaurant bereidt onze Chef de Cuisine de heerlijkste gerechten en gebruikt hij verse, seizoensgebonden ingrediënten uit de omgeving. Het is een genot om hier te lunchen of dineren.’

Oracle Hospitality OPERA PMS en Oracle MICROS Simphony POS

La Maison Palmier is open sinds juni 2022 en in eerste instantie maakten ze gebruik van andere hotelsoftware. In die periode ontstond de noodzaak voor een meer flexibele, professionele softwarebenadering die past bij de complexiteit van La Maison Palmier. Reden genoeg voor het management om over te stappen op de softwareoplossingen van Van Hessen.

Het hotel is gelegen op 5000 m² eigen grond en de kamers zijn verdeeld over 9 verschillende gebouwen. De afstanden tussen de diverse outlets vormen een uitdaging voor het vasthouden van de kwaliteit en servicestandaard.

‘We hebben een intelligent systeem nodig waarmee wij efficiënt kunnen werken en dat past bij onze specifieke omstandigheden. Zo moeten wij gegevens verwerken op afstand en zetten handhelds en mobiele apparatuur in’.

De medewerkers van La Maison Palmier komen van de hotelschool of waren elders werkzaam in de hotellerie. De meesten hebben al eerder gewerkt met Oracle Hospitality OPERA PMS en Oracle MICROS Simphony POS. Het is een groot voordeel als een startend team al bekend is met de software. Het inwerken en trainen verloopt hierdoor soepel waardoor hun focus niet ligt bij de software maar bij de gast.

Nathalie Diouf: ‘Oracle Hospitality OPERA PMS en Oracle MICROS Simphony POS zijn mijn favoriete softwareoplossingen voor het managen van alle aspecten in een hotel. Ik leerde de systemen al kennen op de hotelschool in Zwitserland en gebruik het sindsdien. Voorheen werkte ik als Sales & Marketingdirecteur in een hotel met 66 vergaderzalen. Zonder OPERA was dat niet te managen geweest.’

De software is in de loop der jaren geëvolueerd en past bij alle typen hotels. Voor Nathalie Diouf is het belangrijk dat de software aanpasbaar is op elke situatie. ‘Je maakt een overzicht met de wensen en behoeften voor jouw bedrijfsvoering en richt de software daarnaar in. Zodat het optimaal werkt voor je team en gasten en tevens slimme rapportages produceert voor het management.’

Bij Van Hessen is men zeer flexibel en dat is voor mij een verademing.’

La Maison Palmier waardeert de Van Hessen Care & Support

De samenwerking met Van Hessen is absoluut goed. Tijdens de implementatie van de software was het hotel open en volledig operationeel. Het is heel fijn als je dan op je IT-leverancier kan vertrouwen. De reactiesnelheid bij Van Hessen is hoog en het supportteam is 24/7 beschikbaar. Van Hessens care & support is voor mij een belangrijk aspect in de samenwerking. Service die constant en bereikbaar is, ook al hebben wij minder urgente vragen.’

De samenwerking met Van Hessen is absoluut goed. Tijdens de implementatie van de software was het hotel open en volledig operationeel. Het is heel fijn als je dan op je IT-leverancier kan vertrouwen. De reactiesnelheid bij Van Hessen is hoog en het supportteam is 24/7 beschikbaar. Van Hessens care & support is voor mij een belangrijk aspect in de samenwerking. Service die constant en bereikbaar is, ook al hebben wij minder urgente vragen.’

Voor La Maison Palmier is het belangrijk om op de hoogte te blijven van nieuwste ontwikkelingen op software- en IT-gebied. ‘Van Hessen zorgt dat wij ‘up to date’ blijven. Ook al implementeren wij de software nog niet direct, weten wij graag wat er speelt op gebied van hotel technologie’, aldus Nathalie Diouf.

Laat van je horen!

Conditions(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Nieuwsgierig wat Van Hessen voor je kan betekenen?

 

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Neem contact met ons op of laat een bericht achter via het contactformulier. Je hoort snel van ons.

'Ik ben zeer tevreden met onze samenwerking.'

Mohamed Sarr Radisson Blu Dakar
Van Hessen

Laarstraat 35
BE-3190 Boortmeerbeek
Tel: +32 16 60 70 20
info@vanhessen.be

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes!
Conditions(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
2024 VAN HESSEN - Alle rechten voorbehouden
Privacy policy | Algemene voorwaarden Van Hessen |